And I move like a champion

Jag och Ida har missat bussen två gånger idag. Smart där. Efter ett tag fick vi nog och gick till coop. I typ -24. Inte kul någonstans. Efter Ida fixat de hon skulle ha tog vi bussen in till Gällivare, vi träffa Jocke och vi gick in på SJ. Gick ner under för någon trappa där inne och kom till någon källare med massa apparater i. Massa stolar och sånt där också. Såg ut som ett gammalt fängelse. Kolsvart var det också. Och fjantig som jag är vågade jag inte titta bak en enda gång. När vi kom upp därifrån hoppade jag och Ida på bussen. Och så fort jag kom hem hoppade jag in i duschen för att värma mig.

När jag dock kom ut från duschen och förväntade mig ett varmt och skönt rum så insåg jag att jag hade glömt att stänga fönstret när jag for hemifrån. Så fönstret har stått öppet i typ 6 timmar. Inte roligt. Kallt som fan här inne. Sitter med tjocksockar, morgonrock, filt och täcke, men likförbannat sitter jag och fryser. Sen som grädden på mosen kommer jag säkert få halsfluss eftersom jag envisades med att dela cigg med Ida. Även fast hon har halsfluss. Smart drag Persson (y)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0