Dag 04

Dag 04 - Min favoritplats

Min favoritplats är utan tvekan Lycksele. Har varit där minst en gång per år ända sen jag föddes. Innan jag fick vänner där så tyckte jag ändå att det var bästa platsen i hela världen. Minns så tydligt vilket sprall i hela kroppen man hade dagen innan vi skulle fara. Kunde knappt somna för jag var så glad. Minns bilresorna dit, när dom kändes hur långa som helst och man frågade 4 gånger i timmen om vi var framme snart. Och hur sur jag blev på Adam ibland när vi började bråka. Och hur jag och han alltid låtsades sova när vi var framme för vi tyckte det var pinsamt att gå in.

2006, tror jag det var, när jag träffade Jonas och Sebbe för första gången. Jag var ute på byn och gick med Shio och helt mitt i allt kommer Jonas fram och börjar prata med mig och sen dess har jag varit med dom varje gång jag har varit där. Alla våra minnen är helt oförglömliga och dom två har helt klart satt en stämpel i mig. Jag har varit med andra folk där också, men det har alltid varit dom två som har stuckit ut ur mängden på något sätt. 

Vad mer kan jag säga om älskade lycksele? Förutom att det är sånt jävla underbart ställe med så jävla fina människor i. Direkt jag kommer dit släpper alla problem, dom finns inte kvar längre. Allt där är bara så jävla kul. Jag flyger på rosa moln när jag är där. Man blir som en helt ny människa när man är där, allt är bara så fucking underbart att det inte ens finns ord som beskriver. 

Min s.k "farbror och moster" bor där och det är dom vi bor hos. Dom ställer alltid upp för mig och jag kan prata med dom om allt. Jag älskar dom för det dom gör och det tror och hoppas jag att dom vet. Sen har jag ju även en till "bror" där också. Som jag för övrigt var kär i när jag var liten. 

Det var nog allt jag kan komma på, orkar inte skriva mer heller för jag blir bara sur när jag inte kommer på hur jag ska beskriva känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0