Dag 16

Dag 16 - mina syskon

Adam heter min storebror och är 19 år gammal för er som inte visste det. Han och jag har aldrig haft den här typiska syskonkärleken. Jag har aldrig gått med mina problem till honom, och han har aldrig gått med sina problem till mig. Men jag tror att om jag hade valt att prata med han så hade han nog lyssnat. 

Nu för tiden träffas han och jag aldrig. Han jobbar på dagarna, och när han kommer hem har jag oftast farit. Det kan gå flera dagar utan att vi syns eller pratar. Förut bråkade vi väldigt ofta, vi kunde slå varandra, klösa, nypa, bita ( nu pratar jag ju självklart om väldigt tidig ålder) osvosv. Nu för tiden gör vi självklart inte sånt. Vi bråkar egentligen inte heller. Han älskar bara att provocera mig och reta sönder mig för han vet att jag blir sur och går på det varje gång. Vilket slutade ju med att han fick en pepparkaksburk efter sig. 

När jag var liten var jag väldigt wannabe han. Man ser på gamla filmer som vi har hur jag härmar han och jag har hört från en kusin att jag alltid upprepade det han sa. Jag ville också alltid leka med han. När han var med sina kompisar och lekte med bilar kom jag också dit och lekte. Ville alltid följa med han vart han än gick och blev hemskt ledsen när jag inte fick det. 

Hur det än är, så älskar jag han ändå. Även om jag aldrig säger det åt han.





Kommentarer
Postat av: Mamsen

Naaawww... :D

2010-12-21 @ 18:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0