13 juli

Att uppdatera bloggen är absolut ingenting jag har haft tid/ork eller känt att jag har viljat göra.

Tänkte berätta lite om vad vi har gjort där och vilka dagar osv. Men då har vi ett litet problem.. Kommer ihåg vad vi har gjort, men inte vilka dagar det är. Dom enda dagarna jag kommer ihåg är torsdagen och fredagen. Torsdagen kommer jag dock inte ihåg av ett bra sätt. Jag och Elina drog in till Kalmar för att bränna lite pengar, och det gjorde vi. Sen efter vi var klar med det gick allting bara utför. Sen kände jag mig inte alls mycket till sällskap så kvällen slutade med att jag gick och la mig i sängen före tolv och legade och grät. Sen somnade jag. Men fredagen var dock jävligt awesome. Vi for in till köpingsvik och träffade ashärliga smålandsbor. Som rädda oss från äckligaste turkarna jag någonsin träffat. Började dra i mig och ville att vi skulle följa med och bada osvosv. Iaf, åter till smålandsborna.. Dom kom och prata med oss och bad oss följa med till deras husvagn så vi satt där ute och pratade om allt och ingenting ungefär. Blev kända som norrlänningarna och som vanligt mobbade dom vårat sätt att prata på, tydligen var det väldigt konstigt att vi sa "lär" och "fara" istället för åka. Var kul, Känns faktist ett gäng tråkigt att vi aldrig kommer träffa dom igen, för dom var verkligen hur sköna som helst. Haha, "hello dääämerna", "är du nå snygg? ptjaaaa".

Annars har vi stekt på som fan, liftat med 5 olika bilar, cyklat allt som allt nästan 5 mil på två dagar, dött av värme, varit på djurparken och åkt karuseller och badat i massor. Sen är jag så stolt för att jag har blivit brun. Utan solaruim. Riktigt fränt för att vara mig måste jag säga. Dock har jag bränt mig på pannan, snoken och axlarna. Men det är sånt man får ta. Sen har vi dödat spindlar som har varit i vårat sovrum och det var inte det roligaste kan jag ju säga. Första spindeln tog säkert en kvart innan vi vågade döda den, båda stod där med täcket runt oss och stod och stirra och försökte övertala den andra hur lätt det är att döda den. Haha. Sen har vi åkt lite båt också, och sen är det väl säkert något mer men det tog stopp i min lilla hjärna.

Nu tänkte jag gå och fixa till mig lite, sen ska jag invänta att mina kära föräldrar ska komma hem, och sen ska jag dra till Viktor. Bilder får ni någon annan dag, eller kanske redan ikväll. Får se. Dom flesta av bilderna kommer hamna på facebook så ni får ta och kika där också.
PUSSS
Kommentarer
Postat av: elina

bara så du vet, så ligger inte kalmar i småland, utan själva länet kalmar, kolla själv typ på bilddagboken eller nå, om man stoppar kalmar så kommer kalmar som län :)

2010-07-13 @ 22:07:20
Postat av: amandaaaa

haha elina, mongo, citerar från wikipedia här " Kalmar är en tätort (stad) vid i Smålandskusten i sydöstra Sverige.[2] Kalmar är centralort i Kalmar kommun samt residensstad i Kalmar län. Mellan 1602 och 1915 var Kalmar också stiftsstad för Kalmar stift. Kalmar hade år 2005 35 170 invånare vilket gör den till Sveriges 35e största stad.[3] Kalmar är Smålands tredje största tätort efter Jönköping och Växjö. " ;D

2010-07-13 @ 23:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0