tjuvlyssnat

Antingen är det jag som har sjukt dålig humor, för jag började garva av dessa, eller så är dom roliga.
En tjej och en kille ~30 ska köpa belgiska våfflor. Det blåser ganska kraftigt och under tiden försäljaren ordnar med den andra våfflan lägger tjejen upp en hundring på disken.
Försäljaren: Du bör nog hålla i den så att den inte blåser iväg.
Tjejen (förvånat): Okej…?
Tjejen tar sedan ett ett stadigt grepp om den första våfflan.
Killen (sneglar lite snett): Jag tror nog att han menade pengen…

En tjej ~5 står i bistrokön med sin mamma.
Tjejen: Mamma, kan man döpa en noshörning till Berit Gustavsson?

En mamma ~30 och hennes dotter ~4 väntar på bussen. På kortsidan av busskuren sitter en stor reklamaffisch med Tele2-fåret. Dottern står länge och tittar fundersamt på fåret.
Dottern (pekar på affischen): Du mamma, är det inte min lillebror?
Mamman (ser förvirrad ut): Nej, men säkert någon annans…

En kille ~14 pratar med sin mamma.
Mamman: Åt du något när du var i stan idag?
Sonen: Ja, jag köpte korv av en kines utanför köpcentrumet.
Mamman: En tjock eller en smal?
Sonen: Va?
Mamman: Ja, hur såg den ut?
Sonen: Jaha… det vet jag inte riktigt… ganska kort, lite tjock… svart hår. Alltså som en kines liksom!
Mamman: Men jag pratar om KORVEN!

Nu har jag underhållt mig med det ett tag, har blåst håret och nu ska jag kolla på ikea om det finns något bord där. Sen ska jag fortsätta strosa runt i pappas stora tshirt. Ska nog fixa om i garderoben också. Har för liten garderob så allt blir bara huller om buller.. Störande.
Kommentarer
Postat av: Mamsen

Här är min favorit! :D



Ingen bryr sig om Bond i Norrland

Apoteket, Sunderbyns sjukhus, Luleå



(Kvinna 45+ tar nummerlapp på apoteket med nummer 007 och lämnar den när det är hennes tur till receptarien)

Kvinna 45+ (skämtsamt): My name is Bond. James Bond.

Receptarie (ilsket): Jag behöver inte veta ditt namn!

2010-09-06 @ 14:23:49
Postat av: Prebenlive

Incredible site!

2011-10-25 @ 09:06:04
URL: http://prebenlive.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0