Dag 2 – Om min familj

Har världens bästa familj måste jag nog erkänna.

Min bror Adam och jag ses inte så ofta, vi båda är nästan aldrig hemma så vi hinner aldrig ses. När vi var mindre hade vi iaf kul, tex när vi åkte till lycksele lekte vi alltid en massa lekar i bilen och sånt. Jag vet att han ställer upp om jag behöver det och jag vet att jag kan prata med han. 

Min pappa Anders är rätt kul faktiskt. På veckan när han jobbar kan han vara fett dryg och mest bara sitta i soffan och halvsova ungefär. Men när han har semester eller när det är helg så är han igång. Helt sjukt vad man får skratta åt han. Han blir helt tokig, svamlar runt osv. 

Min mamma Lena är precis likadan, fast varje dag. Hon är jämt glad när man ringer åt henne eller när man kommer hem. Hon skämtar hela tiden och är allmänt snäll bara. Alla mina polare som har träffat min mamma säger jämt att hon är så frän, rolig, söt osv. Hon är väldigt lekfull också. Minns en gång när jag kom hem från en polare och hör att hon och pappa står i köket och mamma ber mig stanna i hallen, står still och ser hur det flyger pappersflygplan förbi, ja där står dom och tävlar om vem som kastar längst. 

Min familj är helt enkelt finast. 
Jag älskar er. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0