om måndag 31 januari

Somnade ju kring halv fyra - fyra, och sorgligt nog ringde alarmet kvart över sex. Och eftersom vi hade en buss att passa så försökte jag väcka Anders men att väcka han är inte det lättaste. Jag tänkte sätta mig på han och tvinga upp han men av vad jag har hört så hade han slängt iväg mig utan att tveka, så jag lät bli. När de sen var tio minuter kvar tills bussen till Lycksele gick så vaknade Anders lite och sa att vi aldrig hinner dit. Jaaa, bra där. Alla dom fortsatte sova tills halv nio ungefär. Och medans som sov kikade jag på tv-shop. Skit kul! När Anders och Chris klev upp gick vi och rökte och sen försökte vi få tag på en bil så vi kunde komma in till Lycksele. När klockan var kring nio så kom Jon och hämtade oss och skjutsa oss till han och vi lånade hans andra bil och vi körde in mot Lycksele. Fort som fan gick det, för Anders trodde att vi skulle hinna med sista bussen som går från Lycksele mot Gällivare. Så där satt vi i typ 190 km/h med en bil som har typ 5 blinkade märken om att det är fel på bilen, både motorn och bromsar och allt vad det nu var. När vi kom fram iaf så hade vi ju självklart missat bussen och Anders vägrade först köra oss till Arvidsjaur men sen när han äntligen insåg att han var tvungen så var vi tvungen att städa hans lägenhet och den såg ju inte helt okej ut. Vi gjorde det iaf och sen gick jag och Ida ner mot Emmoth och hälsade på han. Halv ett ringde Anders och sa att vi skulle fara så vi gick tillbaka och sen skulle dom sega dra in på statiol och köpa grejer och klockan hann bli ett och då fick vi ganska så bråttom. Så än en gång åkte vi i 190 i hopp om att hinna med bussen. Och det gjorde vi, en kvart för tidig var vi också. Sen sov vi hela vägen från arvidsjaur till Gällivare.

Det var våran lilla resa (:



haha cp ögat
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0